söndag 25 februari 2007

Det är Hollywood

Och jag måste verkligen gå och lägga mig nu. Det känns snopet, snopnare än någonsin förr, för det här är första året sedan 1997 som jag inte har möjlighet att stanna uppe hela natten och sitta och trycka chips och klippa med ögonen framför Oscarsgalan. Och i just i år också, som har ett av de bästa startfälten på länge. Men good news. Jag bandar hela grejen. Får kolla när jag kommer hem från jobbet istället. Får försöka göra som Dr. Cox i Scrubs, när han ber Kelso banda en fotbollsmatch som han missar - dodga alla tänkbara människor som kan tänkas skvallra om resultatet. Och alla former av medier.

Grejen är att man snackar rätt mycket TV på min arbetsplats, vilket faller sig naturligt, och det skulle fan inte förvåna mig om klipp från galan kommer visas hela dagen på TV-skärmarna på kontoret. Kanske lika bra att logga in på IMDb det första man gör för att få det hela överstökat. Rycka bort plåstret snabbt.

Ska försöka masa mig upp runt femsnåret och se de viktiga kategorierna. Sänker en whisky för att bli trött. Varit på besjälad konsert med Kathryn Williams, det är verkligen sådant som kan pigga upp, trots hennes närmast letargiska tempo och uttryck.

Inga kommentarer: