söndag 13 september 2009

Extramaterial: Bortsaxat fr?n m?nadens kr?nika

Knappt tjugo minuter innan jag satte mig ner f?r att skriva den h?r kr?nikan sade en ?ldre herre till mig att jag var duktig. Vissa kanske skulle bli glada f?r den h?r typen av ber?m. Att f? en komplimang f?r att man ?ppnar bild?rren ? vem hade kunnat tro det? Naturligtvis f?rstod jag att han tyckte jag var duktig i st?rsta allm?nhet, kanske fr?mst f?r att jag var ute och r?rde mig p? egen hand utan assistent. Jag vet inte. Han stod kvar och tittade p? mig medan jag plockade in rullstolen i bilen. ?Fantastiskt?, uttbrast han. ?Jag ska aldrig mer gn?lla n?r jag har ont n?gonstans?.

?Varf?r ?r jag duktig?" fr?ste jag. "F?r att jag ?r ute f?r mig sj?lv? F?r att jag har k?pt bacon? Tack och farv?l!"

2 kommentarer:

beardonaut sa...

Usch! Stryk skulle han ha.

Och som parentes. Av någon anledning blir svenska tecken på just din blogg frågetecken för mig just nu. Ingen annanstans, bara hos dig. Mysko.

Nasse sa...

Gubbjevel. Han tyckte nog att han var fin och härlig men han har ju inte fattat någonting.