torsdag 17 september 2009

I was cleaning out my closet and I found a swim suit that I had made out of sponges.

Jag stod fullt påklädd i hallen och stängde dörren bakom mig. Klockan var tjugo i nio på morgonen, och egentligen ska jag sitta i tunneln på väg ut på Centralbron vid den tiden. Men icke! Hissen i mitt hus funkade inte. Så jag ringde fastighetsskötaren och jag ringde hisskillen. Den skulle lagas innan lunch.

Ringde således till jobbet och släckte ett par bränder. Såg mig sedan om i lägenheten.

Det är väldigt sällan som jag befinner mig i min lägenhet pigg och utvilad. Jag lämnar den oftast innan jag riktigt hinner piggna till; tillpiggnandet sker oftast i bilen i höjd med Strömsborg, och när jag kommer hem är jag helt slutkörd. Jag befann mig alltså helt klarvaken i min egen lägenhet, och let me tell you - det var ingen vacker syn.

Drivor med kläder i sovrummet. Massor av filmer och böcker slumpmässigt utslängda i vardagsrummet. Disk. Papper. Tidningar. Som hemma hos en galen människa. Köket: Som en flock gnuer migrerat igenom det.

Så jag tog tillfället i akt: Jag städade. Det blev drägligt på en timme. En timme. Saker jag skjutit upp att plocka undan i flera veckor stod tillbaka på sin plats inom loppet av sextio minuter. Till och med kylen blev rensad (tre fulla plastpåsar).

Och sedan hörde jag hur det slamrade till i trappen, och så var hissen lagad.

2 kommentarer:

beardonaut sa...

Ännu mer märkligt. Endast de två förra inläggen som har frågetecken istället för svenska tecken. Nu är det OK igen. Är du ett busfrö, månne?

Steelwheels sa...

Det var mina shenanigans. Testade Blogger-widgeten på gmail. Funkade inte. Och jag orkar inte byta ut alla ?.