onsdag 8 augusti 2007

Jobbduschare of the world, unite and take over

På mitt jobb sitter jag ensam i ett stort rum längst bort i korridoren, alldeles intill toaletten. Det är inte så många som använder den, det mest jag och en till. Ibland kommer kreatörerna dit för att kunna klobasa ifred. Idag såg jag en kollega smita in där med en ryggsäck. Det händer ibland att toaltten används som onklädningsrum, folk som ska byta om innan de cyklar hem och så. Men det här var på förmiddagen. Snart hör jag hur det börjar strila. Det är någon som duschar där inne!

Ja, det finns naturligtvis en dusch där inne i just det syfte att folk ska kunna duscha om de behöver, men jag har aldrig varit med att någon använt den.

Måste man inte var en viss typ av människa om man tänker; "äh, jag orkar inte duscha hemma, jag kan göra det på jobbet", såvida man inte har ett jobb där man svettas väldigt mycket.

En annan teori är att min kollega är av den sorten som i likhet med George Costanza måste klä av sig naken när han bajsar. Kanske något i alla fall gick fel där inne. Kanske han kände sig smutsig efter björnbygget. <

Härmed myntar jag uttrycket jobbduschare. Exakt vad det ska innefatta återkommer jag om.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Glöm inte bort det faktum att en jobbduschare in action är bara några meter ifrån dig helt naken. Värt att tänka på när man sekunden senare sitter mittemot densamme och nickar och hmmar. Skapar hemkänsla, på något sätt.

Anonym sa...

anonym e lite creepy faktist.

men ja tycker de borde finnas duschar som det finns toaletter. för fem spänn kan man ta en dusch liksom. för de, mig, som inte jobbar på kontor och jobbar hela dagarna för att sen åka hem och SEN duscha. men skit i mig gör det, jävla samhälle;)

Anonym sa...

anonym e lite creepy faktist.

men ja tycker de borde finnas duschar som det finns toaletter. för fem spänn kan man ta en dusch liksom. för de, mig, som inte jobbar på kontor och jobbar hela dagarna för att sen åka hem och SEN duscha. men skit i mig gör det, jävla samhälle;)