torsdag 2 augusti 2007

I'm gonna strangle-y-dangle you!

"Får jag fråga en sak: Är du på dåligt humör?" frågar en kollega efter att jag försökt förklara en sak för den i fem minuter och mitt tålamod tryter. Den förstår tydligen ingenting av vad vi just för tillfället håller på med, och kan inte skilja på olika saker. Jag visar den att jag bokat annonsplats på en sida, och den säger på sitt uppnosigaste sätt att den redan gjort det, "såg du inte mejlet jag skickade till XX"? "Men vadå XX", säger jag med illa dolt förakt. Det här handlar om en helt annan annonsplats som inbegriper helt andra människor. Förstår den ens vad vi håller på med?!

"Bilderna ligger på sharet", säger hon. Nej, det gör de inte, säger jag och visar. "Jo, men det har kunden sagt". Jo, men kunden har fel, de ligger helt uppenbarligen inte där.

Den lämnar mitt rum och säger att den ska försöka kolla själv, när den har skaffat eget inloggning till sharet. Den förstår inte att den redan kan logga in själv. Den förstår inte någonting. Och så vitt jag vet har den inte ens testat produkten vi jobbar med.

Som svar på dess fråga: Ja, jag är på jävligt dåligt humör.

Inga kommentarer: