onsdag 6 januari 2010

Kom kom atombomb

Sista semesterdagen. Jobbigt. Stark söndagskänsla. Nu handlar det om att maximera, tänker jag när jag kliver ur sängen halv nio. Först, några avsnitt av Anthony Bourdain without Reservations medan jag dricker kaffe och äter min powerbarfrukost. Planera dagen. Kanske en shoppingrunda med TG, litet lunch, sedan veckohandla. Sedan åka hem, ställa en billig del av grisen på långkok i ugnen medan jag spelar litet Zelda på Wii. Sedan förtäring av sagda gris framför ett par filmer. Big Fish och kanske Humpday.

Ut till bilen. Som inte startar. För andra gången den här veckan. Ringer TG. Ingen shopping just nu. Ringer pappa, som sitter i bilen på väg hem från landet. Han kommer förbi runt tre, säger han.

Jag vankar tillbaka över gården, bokar tvättstugan och lagar sedan raggmunk med fläsk medan jag bidar min tid.

Klockan är halv två. En och en halv timme kvar till pappa kommer. Sedan blir jag tvungen att köra tre mil. Därefter kanske det kan bli som planerat. Kanske.

Inga kommentarer: