onsdag 17 december 2008

Observation om kroppens förfall I

Hallon, i likhet med kardemumma, är något man säger att det inte luktar. Det är sällan man knallar in i ett rum, vädrar med näsan och utbrister: "Här luktar det minsann hallon!" Eller, "jådå, han luktade verkligen kardemumma".

Detta apropå mitt luktsinnes korta gästinhopp, som varade länge nog för att få mig att inse min otvättade, sjuka lekamens tillstånd. Det är f ö åtgärdat nu. Nu luktar jag Dove Beauty Cream Shower (ähum). Men vare sig hallon eller kardemumma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt ex brukade säga att något (inte) luktade "rosor och hallon".

Det blev mindre och mindre charmigt.

Anonym sa...

jag skulle verkligen uppskatta en dove beauty creme shower som luktade kardemumma. nu menar jag alltså kardemumma. på riktigt. kardemumma.