måndag 22 december 2008

You gonna dip it in yoghurt?! Cover it with chocolate buttons?!

In på kontoret runt tio, rafsar ner sladd, mus och bankdosa i väskan och skriker "God jul!" innan någon hinner reagera och stoppa mig för att be mig kolla på något, och innan jag vet ordet av står jag nere på gatan igen och slänger in väskan i bagageluckan. Sedan är det in i bilen och runt runt runt till tre shoppingcentrum för att ta igen all tid jag förlorat när jag var sjuk.

På bokhandel A finns inte bok X, så jag får åka till bokhandel B. På bokhandel B ska det finnas ett ex kvar av bok X, men den står inte där den ska, så det irras runt litet innan jag ger upp och åker till bokhandel C, där småbarnsmammorna och barnvagnarna står som spön i backen. Där finns i alla fall bok X, men i DVD-affär 1 finns inte film Y, så jag får åka vidare till DVD-affär 2, där film Y inhandlas. Sedan åker jag hem för jag är helt överväldigad av trötthet, och inser uppgivet att jag kommer behöva handla resten av julklapparna i morgon. Det är bra, får då får jag anledning att skriva ett till inlägg rubricerat med ett Alan Rickman-relaterat julcitat.

9 kommentarer:

Anonym sa...

I vilken butik hittade du Alan Rickman doppad i yoghurt till mig?

Steelwheels sa...

I den lilla, men föga lukrativa butiken "Alan Rickman doppad i yoghurt till Julia". Den ligger på Krukmakargatan i höjd med Paper Cut.

Steelwheels sa...

Det fanns bara två av honom kvar, jag köpte båda. Du kan få honom om du är snäll.

Anonym sa...

Ja tack! Kan du förvara honom till efter helgen så han inte står och blir dålig när jag är i England?

Steelwheels sa...

Absolut. Han blir litet gnällig när han får stå i kylen, men jag slår in honom i litet gladpack. Det brukar han bli glad av.

Anonym sa...

Lysande. Du har inte en balkong om han blir för högljudd då?

Steelwheels sa...

Nej, men jag kan lägga honom i bakluckan i så fall. Där är det rätt kallt om nätterna.

Anonym sa...

Snällt.

Anonym sa...

jag såg slutet av "love actually" i förrgår (eller när det nu var) och jag grinade som vanligt. det slår aldrig fel. helt underskattad film tusen gånger om stjärnstopp.