fredag 5 februari 2010

"Hej Bo!" "Hej Glenn." "Hur har veckan varit?"


Jorå, tack bra. Konsensus har äntligen nåtts. 1999: Jag och FO står på parkeringshuset Elefantens tak och plåtar. Jag är iklädd hoodjacka, sneakers, baggiga jeans. Sitter på ett betongfundament. FO tittar genom linsen och säger: "Du ser ut som han i Smoke... Han med en arm."
"Forest Whitaker?!"
"Ja, just det." Han viskar nästan: "Forest Whitaker."

Elva år senare är det Doppelgänger Week på Facebook, och jag ger mig in i leken under fredagens segaste timme. Under mitt liv har jag fått höra att jag att jag är lik John Travolta av två oberoende källor; en gång när jag var åtta av tjejen som frågade chans på mig, en annan gång fjorton år senare av en lärare jag hade i multimedia. Jag har även fått höra att jag kunde vara Chow Yun Fat och Cuba Gooding Jr's oväntade kärleksbarn. Den mest smickrande jämförelsen har varit Dean Cain. Eller ja. Min favvojämförelse är sexologen Olle Waller. Men själv tycker jag att jag är lik Forest Whitaker. Speciellt när jag är trött och bakis. Granted, jag har inte ett släpande öga. Granted, jag är inte afroamerikan. Jag gillar Forest Whitaker. Han är fucking awesome.

Så jag byter min profilbild, och genast kommenterar folk; "klockren doppelgänger", etc. Jojo. Här är senaste sanktionerade bilden av mig, förresten. Likheten är kanske inte så stor just här, men i verkliga livet är den desto större.


Always the bridesmaid, never the bride

2 kommentarer:

Nasse sa...

hihihiiii, du har aldrig varit sötare!

Julia sa...

Du ser LURIG ut. Som FAN.