fredag 19 mars 2010

Dag 5

Jag håller i en t-shirt i storlek 96. Den är ärtgrön och vit, och på bröstet är det en bild av ett gäng fiskar som simmar i ett akvarium. Jag vet inte vad storlek 96 betyder, men jag måttar med händerna, och försöker erinra mig hur stor lilla E är egentligen. Lilla E som vill se på Pingu och Alfons samtidigt, som tränar silly walks på köksgolvet, som bäddar ner sig i sin lillasysters vagn.

Klockan är tolv på förmiddagen. Jag har en påse med nötter och torkad frukt i min ränsel. Det är min lunch, och den är bara till hälften uppäten. Jag går till biblioteket, och till bion. Den är stängd. Till systemet. Jag står och blänger på en flaska med Jameson's. Slår mina lovar. Det är så nära att jag stoppar den i korgen, i alla fall i trettio sekunder. Jag kväver en gäspning och plockar bara på mig en flaska vin - om jag börjar dricka whiskey kan det sluta hur som helst, det lärde jag mig redan 1998.

Hemma gör jag en marinad till tofun och chattar med Petals. Jag har något roligt att berätta för henne, men kommer på vad det var först när jag loggat av och står i köket och hackar salladslök. Nu, när jag skriver det här, har jag glömt det igen. Men det var roligt och av yttersta vikt.

Vafan.

Inga kommentarer: