fredag 27 juli 2007

Sambo



Efter jobbet åker jag hem till AS, JR och Kniven och fikar med Hanna och hennes dotter. Vi läser tidningar i ett solvarmt kök och det är mycket mysigt. Äter sedan otroligt god korvsallad på balkongen. JR sätter ihop en hylla och AS och jag snackar skit en stund. Pallrar mig sedan hem för att städa och diska innan CC kommer hem fråg aikidolägret.

När han ringer kvart över åtta sitter jag i soffan och äter Pingvinlakrits i mjukisbyxor framför sista säsongen av Buffy. Han säger att han är på väg in till stan för att lämna sin väska, sedan ska han ut och träffa sin kompis Gabby. Jag som hade sett fram emot en sista kväll med honom innan han åker tillbaka till New Hampshire och inte kommer tillbaka på ett år.

Jag går och häller för mig en stor bourbon med is och känner mig som Sue Ellen i Dallas. När CC kommer hem och ställer ifrån sig väskan sitter jag åter framför TV:n. Han säger att han bara ska duscha, sedan ska han åka ut till Tensta där Gabby bor för att hälsa på henne. Jojo. Jag vet nog vad "hälsa på" innebär. Vi tar varsin bourbon i köket och sitter och snackar ett tag innan han går. Han säger att han kommer tillbaka senare, för tunnelbanan slutar ju gå och så. Han hänger upp sina svettiga träningskläder och sin äckliga suspensoar på en galge för öppet fönster och går sin väg.

Jag ser på Buffy till klockan ett och går sedan och lägger mig, lämnar fönstret halvöppet och lyset vid soffan på så att han ska slippa snubbla i mörkret när han kommer hem. Jag märker att draget från det halvöppna fönstret fyllt lägenheten med en obehaglig doft av manssvett. I draget och svettdoften, och ljuset från vardagsrummet, ligger jag sedan och försöker sova. Jag tror jag somnar halv tre.

Kvart över sju kommer CC hem. Han smyger in och lägger sig och somnar på soffan. Det är tjugo minuter tills jag ska gå upp. Jag ligger kvar och grämer mig en stund innan jag går upp och sätter på kaffe. Kvart i åtta ska min gamla bekant Carro Hainer vara på Nyhetsmorgon för att prata om Simpsons, så jag slår på TV:n. Detta väcker CC. Jag frågar inte hur han haft det eller vad han haft för sig, för jag bryr mig egentligen inte. Jag berättar istället om Carro. Istället för Carro intervjuas istället Eddie Murhpys brorsa Charlie. Det känns konstigt. Jag kollar Carros blogg. Det har blivit uppskjutet till kvart i nio. Jag och CC pratar en stund och jag går sedan och gör mig i ordning. Sedan pratar Carro om Simpsons tillsammans med Fredrik Strage, Strage tar nästan över showen, men Carro hinner säga en och annan bra sak i alla fall.

Klockan nio står jag med kavajen på, med en plastgitarr över axeln, och ska gå till jobbet. CC ska flyga hem klockan två. Vi kramas och säger hejdå och vet att vi inte kommer ses på ett år.

Sedan går jag till jobbet och hoppas att han inte glömmer att ta med sig sin svettiga suspensoar när han går.

Inga kommentarer: