lördag 6 juni 2009

"Hey Sil! Remember your first blowjob?"

För några veckor sedan var en bit av min gata avstängd. Avstängt för filminspelning, stod det på en trafikkon precis utanför min bil. Det stod en assistent med en walkietalkie precis intill. En stor ljusrigg var placerad mittemot tobaksaffären där jag handlar snus. Affärens exteriör var helt klart ombyggd att se litet mer spännande ut. På gården bredvid stod ett cateringbord under ett partytält.

"Vad spelar ni in?" frågade jag.
"Reklamfilm för Aftonbladet", svarade assistenten och släppte förbi mig.

Och nu är den här.

Om jag bara hade vetat att Paulie Walnuts skulle vara med hade jag tagit ledigt från jobbet och bara stått och glott på sidan om. Kanske spelat ut rullstolskortet för att bli insläppt på området. Tänk att få ta en snutfika med Paulie Walnuts! Fan också, går till jobbet gör jag ju varje dag! Jaja, jag fick ju i alla fall se Silvio Dante på riktigt häromdagen.

Vilket får mig att minnas ett av mina favorit-Sopranoscitat:
Tony: Where the fuck have you been? You're late!
Christopher: Sorry, the highway was jammed with broken heroes on a last-chance power drive.