måndag 22 juni 2009

One Bright Shining Moment

Jag tror det var i lördags, eller möjligtvis igår, som jag plötsligt mindes vad det egentligen var jag skulle göra den här sommaren - passa huset! Jag satt hemma och lökade och hade The Wire-marathon och tänkte att semestern var rätt trist när jag kom ihåg det. Det händer mig allt oftare, att jag glömmer helt självklara saker. Så det var bara att börja packa.

Och nu är jag här. Altandörren står öppen mot en prunkande trädgård, där kaprifoldoften helt belägrat uteplatsen och ett blommande gullregn lojt slår mot husgaveln. Lloyd Cole på stereon, en iskall Anchor Steam i näven. Solen nafsar fortfarande i plommonträdets yttersta grenar.

Grillning planerad till imorgon. Öl och gin på kylning. Sommaren börjar... NU!

Update: Och nu spelas visst den här låten:

Inga kommentarer: