tisdag 16 juni 2009

I don't know if there is anything wrong because I don't know how other people are.


Lunch med JR och Sudden på Bistro Gustavsberg. Det är varmt. Vi äter strömming som är så god att jag kommer att tänka på när Arthur i Liftarens guide till galaxen blir så förbannad för att han äter en så god fisk på en restaurang i Kalifornien att han skäller ut servitrisen. Jag nickar mot restaurangen och väser: "Jag vill bli en del av deras liv!" Jag och JR ser lyckliga ut, Sudden förevigar ovan.

Köper nya kaffekoppar på en outlet i närheten. Åker sedan hem och lämnar bilen (och kopparna). Målaren har äntligen varit där. Fotspår på trägolvet i vardagsrummet.

Åker sedan hem till mamma och pappa. Kliver av någon station innan och går resten av vägen. Ett gammalt piano står övergivet på gångbron. Jag glor på det en stund. Sedan går jag till mitt barndomshem, där jag läser Ian McEwans On Chesil Beach i trädgården, varefter pappa och mamma kommer hem och vi grillar.

2 kommentarer:

Sudden sa...

jag ÄLSKAR den här bilden! blommorna gjorde susen.

gbg hamn 4 life!

Julia sa...

ETT PIANO!