söndag 27 juli 2008

Disappointment was my closest friend

Jag har nyss försökt vända min tidigare kanske något omotiverat negativa inställning till mitt nyblivna förhållande till någonting positivt genom att upprepade gånger lyssna på Jackie Wilsons "Higher and higher" och Sam Cookes "Cupid", och det har fungerat väl. Plus i kanten till min katt, som även han varit tillmötesgående till mina närmanden och låtit mig krama honom litet.

I övrigt har jag försökt komma ikapp om E3-täckningen och börjat läsa spelnyheter igen efter fyra veckors paus. När jag var hemma i lägenheten för att vattna och mata fågel gick jag några ronder i Fight Night Round 3 och kollade trailers på Xbox Live, för att chocken inte ska bli allt för stor när jag släntrar in på kontoret på måndag.

Har också ätit ganska äcklig linssoppa med MS på Etnomuséet, kollat på båtgrejer och grillat, druckit 1 1/2 flaska vin och lyssnat på Feist. Under grillet ringde vi till SL, som befann sig mitt under en brinnande Fjordfestival någonstans i närheten av Uddevalla. Det var svårt att uröna exakt vad hon sade, men jag fick i alla fall prata litet med hennes lillebrolla om The Dark Knight som han sett kvällen innan. Han tyckte att filmens nuvarande placering som den bästa filmen någonsin på IMDb var missvisande, och jag försökte förklara för honom att den snart skulle tappa några placeringar, men över bruset från något slamringt lokalband var det inte det lättaste.

Och jag har fått prata av mig med MS om R, utan att uppge några detaljer, och jag känner fortfarande ångesten Cheshirekatt-le mot mig från högra axeln, och imorgon är det egentligen en helt vanlig söndagjävel, och jag måste foga mig i det och stryka en skjorta.

Inga kommentarer: