fredag 25 juli 2008

Verkligheten överträffar dikten - återigen

För de som vet hur jag träffade tjejen jag dejtar kommer det kanske inte som en överraskning att mitt liv blir mer och mer som fiktion. Men just precis hände det som inte fick hända. Jag satt och snackade med min syrra och hällde upp ett glas av det fina vin som R lämnade efter sig förra veckan, en trevlig australiensk chardonnay, och märkte att det sedan låg en stor, svart fluga och flöt i det.

Det är väl ironiskt, eller hur?

Jag var f ö helt betuttad i samtliga av Alanisarna i den här videon.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, gillar din blogg. Såg att du jobbar i spelbranschen. Känner vi varandra?

Steelwheels sa...

Nej det gör vi inte. Vi har dock gemensamma bekanta - både genom jobbet och privat. Livet kan vara underligt.

Gillar din blogg som fan, läser den med stor behållning. Du är en av de bästa speljournalisterna och verkar också vara en skön människa.

Det var jag som hånade dig när du körde en konstig Hegewall-liknelse för ett tag sedan i något inlägg. Det var inte för att vara taskig, utan menat med värme...

Anonym sa...

Tack. Tack. Och tack. Vad roligt att höra.
Hegewall-grejen förtjänade jag onekligen.
När jag får reda på vem du är då? Är det när du mejlar mig och berättar det?

Steelwheels sa...

Ja, förmodligen. Jag rekommenderar att du tittar in här då och då för ledtrådar, men det är klart att jag kan hysta iväg ett mejl till dig.

Anonym sa...

Ja, gör det. Såg att Uddevalla dök upp i bloggen nu. Coincidence? That is joincidence with a j.

Anonym sa...

Men åh, skaffa ett rum så ni kan böga i fred vetja!