måndag 6 oktober 2008

Det är en hundhäst. Hej hundhäst!

”Ha! Ha! Ha!” skrattar min faster när hennes schäfer skällande kastar sig mot ytterdörren när mormor, 89 bast och nybliven änka, ringer på. ”Ha! Ha! Ha!” Mormor kommer in genom dörren, och schäfern hoppar upp på mormor. Hunden väger kanske 45 kilo. Mormor väger kanske 40. ”Ha! Ha! Ha!” skrattar min faster och hävdar att hunden bara vill hälsa. Min mormor vacklar under schäferns tyngd men är artig och säger att det är en fin hund. Jag säger ”ta bort den där otäcka blodhunden!”. ”Ha! Ha! Ha!” skrattar faster. Lilla E sitter i Stora E:s famn och tittar förundrat på schäfern. När den vill komma fram och nosa på henne ställer sig både jag och mamma emellan. Katterna skakar som asplöv, instängda i matsalen. Faster skrattar: ”Ha! Ha! Ha! Han vill bara hälsa! Ha! Ha! Ha!” Och hunden skäller.

Inga kommentarer: