måndag 3 augusti 2009

We shall meet in the place where there is no darkness

Och dyspepsin kommer som det där järnspettet som T1000 driver genom överkroppen på T800 i slutet av Terminator 2, prick klockan två, och jag är vaken sedan.

Går upp klockan sex och skickar mail och jobbar till tjugo över åtta och går sedan och lägger mig på soffan med min ögonbindel. Där ligger jag fram till klockan sex på kvällen och hinner ser på både det ena och det andra, däribland Alien Apocalypse med Bruce Campbell. Och så är det 1984, och jag kommer ihåg att jag tyckte det var så obehagligt att tjejen ser ut som Robert Sean Leonard när jag såg den som liten. "Det där kunde vara Robert Sean Leonards vagina", kan det hända att jag tänkte. "Om Robert Sean Leonard hade en vagina skulle den se ut så där".

Klockan sex släpar jag mig upp ur soffan, går till Amazon.co.uk och lägger en beställning på House M.D. säsong 4.

1 kommentar:

beardonaut sa...

Engelska Amazon är verkligen bäst i världen.