fredag 22 maj 2009

Unhappy birthday


Idag gratulerar vi en herre som skänkt mig mycket tröst och glädje de senaste sisådär tio åren. När han kom in i mitt liv var jag en nervöst lagd MKV-student som just flyttat in i sin första riktiga lägenhet och försökte njuta av närheten till skivaffärerna, barerna, restaurangerna. Jag var i ständigt känsligt läge och hade lätt för att utveckla egendomliga och handsvettiga crushes på alla möjliga tjejer jag mötte. Den här mannen blev synonymt med studentlivet, och har även hängt med långt efter det att jag pluggade klart.

Många som inte är riktigt bekant med honom säger ofta att han är luguber och överdramatiskt, men egentligen är han enormt rolig - han är en av de roligaste personer jag vet. Han bär ofta Fred Perry-kläder och har en svallande lugg. Naturligtvis är han vegetarian - han hävdar att han aldrig skulle äta något som har ett rövhål (vilket får mig att undra om han skulle kunna tänka sig att äta sjöstjärnor).

Ja, som sagt - grattis till LAMF, som fyller 30 idag! Tyvärr kommer han väl tillbringa större delen av den på sjukhuset tillsammans med sin lilla grabb som bröt benet igår. LAMF har en lång historia av mer eller mindre eländiga födelsedagar. Jag hoppas verkligen att nästa födelsedag blir allt igenom problemfri.

Och ja just det, Morrissey fyller 50 idag.

Inga kommentarer: