tisdag 22 maj 2007

Happy birthday, you magnificent bastard!


Ja, Morrissey fyller år också, det stämmer, men det ystra utropet ovan riktar sig främst till en annan person. Det är en människa vars födelsedag helt upptagits av plikter och åtaganden, sådant man inte alls ska ägna sig åt just den dagen. Men så blev det för honom. När jag ringde honom på förmiddagen för att gratta satt han och blängde på kontoret. Han sade att han blev glad av att jag ringde, och det skänkte en stunds lycka även till min eländiga förmiddag. När jag efter ett möte hos en kund beslöt mig för att helt sonika låta arbetsdagen ta slut, åkte jag för att hämta SL på hennes jobb, mycket på grund av att jag visste att LA skulle befinna sig i närheten. Tänkte att vi kanske kunde överraska honom med att plötsligt dyka upp. Efter att SL rättmätigt spöat skiten ur mig i Singstar på hennes jobb ringde jag LA för att se om han var i närheten. Han hade nyligen anlänt, på väg till ett åtagande i närheten. Vi beslöt oss för att plocka upp honom med bilen och fira honom de sista hundra meterna till hans destination. Han blev glad och hoppade in i baksätet. Han berättade att han på kontoret ätit en Sportlunch och sedan mest hängt läpp. Vi körde honom dit han skulle och satt sedan utanför och lyssnade på honom när han berättade roliga anekdoter från sitt turbulenta liv. Sedan var det bara åtaganden för honom resten av kvällen.

Så gratiis din jävel. Synd att det inte kunde firas mer idag, bara.

Inga kommentarer: