torsdag 30 april 2009

The anger dollar - huge in times of recession!


Efter vissa dagar på jobbet känner jag att jag helt enkelt borde lyda Bill Hicks råd. Eller som att mitt liv är den första akten i en romantisk komedi - marknadsförare sliter på en reklambyrå för några multinationella företag utan att riktigt känna sig levande och engagerad.

Men! Precis innan första akten slutar lämnar han byrån och alla storkunder för att starta ett nytt liv i lantlig miljö. Kanske kan flytta till Katrineholm och köpa en bensinmack. Eller en bowlinghall. Umgås med tokroliga lantisar och träffa en lagom crazy Manic Pixie Dream Girl, innan byrån skickar någon som försöker övertyga mig att ta över något jättekonto. Efter att ha återgått till min gamla livstil under en kort period i tredje akten kommer jag inse att det verkligt värdefulla inte finns att hämta på en byrå, utan i det enkla livet med min MPDG och min bensinmack/bowlinghall.

1 kommentar:

beardonaut sa...

Russell Crowes pet project är en film om Bill Hicks.