fredag 31 juli 2009

Söderkåkar

Jag stoppar tillbaka mina svarta chucks i skokartongen, för första gången på över en månad. Går ut i köket, öppnar en Anchor Steam och pratar med Henry. I sovrummet står halvt upprivna väskor, i köket står en matkasse. Hemma.

Ska sova i min egen lägenhet för första gången sedan slutet av juni, då jag gjorde ett litet mellanspel mellan mamma och pappa vilade upp sig mellan resorna till våra olika landställen (det var samma dag som Michael Jackson dog).

Men nu. Nu är jag tillbaka här, och där tog sommaren slut. Det blev några grillfester. Vin på altanen. Kattomhändertagning. Sommarlov. Nu blir det tillbaka till verkligheten - TV-spel, Snottyhäng, skivaffärer, Nem Nem Quán, Akademibokhandeln. Längtade faktiskt hem. Det gjorde jag. Man tröttnar till slut på att skrapa rent hjulen från överkörda trädgårdssniglar.

Inga kommentarer: