onsdag 13 juni 2007

FK ser dig

När jag kom hem efter en kortare middag hemma hos mina höggravida vänner LA och BO låg inte bara nya Rocky på hallmattan, utan också, till min stora förvåning, Försäkringskassans europeiska sjukförsäkringskort. Hur fungerar sådant egentligen? Skickar de ut sådana där kort på måfå i semestertider ifall folk skulle få för sig att vilja resa utomlands, eller har de koll på artt jag bokat utlandsresa? Den inte helt obetydliga del hos mig som är grymt paranoid anade oråd. Eller har min mamma beställt det åt mig? Jag är förvisso redan försäkrad utomlands genom min hemförsäkring, men man kan aldrig vara nog försäkrad.

Det är så mysigt hemma hos LA och BO. Massa bokhyllor fulla med skivor och böcker, en icke oansenlig mängd växter och ett särskilt sorts ljus som bara finns i lägenheter högt upp i ett hus. Innan BO kom hem satt vi vid köksbordet och åt. Av någon anledning sade jag till LA: "Det här kan mycket väl vara sista gången vi träffas bara du och jag inom en överskådlig framtid". Det kändes litet konstigt.

Lyssnar repeterade gånger på Feists "I Feel It All" och plockar i ordning. Det har varit litet Christer Petterssons sista dagar här hemma på senare tid.

Inga kommentarer: