lördag 30 juni 2007

I'm writing you from the foyer of this awful hotel


Inte riktigt. Hotellet är trevligt och ligger precis vid Black Friars Bridge, på gränsen till Salford, fem minuter från Market Street.

Att komma till Mchr efter fyra dagar på vischan var som att komma hem. Tjejerna som hänger i Northern quarters ser ut som Södertjejer. Jag kände ett styng av hemlängtan när jag såg tjejen bakom cafékassan på Vox Pop.

Vi gick runt i duggregnet och kilade in och ut ur skivaffärer. Farsan köpte reggae och blues, jag vilade på hanen och bestämde mig för att inte köpa något som finns hemma. Kul att köpa något från ett lokalt skivbolag, dock.

Expediten frågade mig vad jag gillade för grejer, jag sade 'indie an' all that'. Han pekade och sade 'Smiths singles are over there'. Står det skrivet i pannan på mig eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det hade ju varit jobbigare om hon pekade på Brittan-singlarna?!