onsdag 20 juni 2007

Mans-date

Igår skulle jag egentligen ha gått på en pjäs där LA medverkar. Jag hade mer eller mindre lovat det, men kände mig under dagen så urlakad och trött att jag beslöt att jag inte skulle palla med att sitta på en träbänk i tre timmar medan LA framförde musikalnummer. Så man kan säga att jag sket i det, vilket såhär i efterhand ger mig dåligt samvete.

Istället mötte jag upp med TG på Folkkungagatan och gick upp till Momma för att äta middag. Vi åt någon form av gris, som kan ha varit helstekt fläskkarré. Den var väldigt mör och god, men presentationen, som i övrigt bestod att små shiitakesvampar, rostad nypotatis, krutonger och haricot verts, var ganska blaha. Till det delade vi en flaska rödvin. Det var mycket trevligt.

Efter att efterrätten var uppäten och dessertvinet uppdrucket stapplade vi ut på gatan och kände att det var tidigt för att skiljas åt och gå hem. Så istället gick vi hem till mig. Där korkade vi upp en flaska Gula Änkan och pratade sedan om Josh Hartnett vs Heath Ledger. Det var helt okej. När finskumpan var uppdrucken korkade vi upp fulskumpan. Vi lyssnade på Ryan Adams nya skiva, följt av Feist, Joan As Policewoman och Rufus Wainwright, och det kändes som en hederlig gammal vintisdag.

Visade även TG hur man matar mina fåglar, och gav honom det värdefulla rådet "försök inte krama dem".

Så idag är jag litet trött. SL kom förbi, vi gick ut och åt lunch. Vi ska ses en sväng efter jobbet också, det blir förmodligen det sista man ser av henne fram till augusti. Vi åt taskig kinabuffé och pratade om spel. Och annat.

Det lutar åt att det inte blir någon midsommar för mig i år. Jag känner ingen som helst entusiasm.

Inga kommentarer: