lördag 29 november 2008

And this bird you cannot change

Han är tio centimeter lång, väger 45 gram, är zebrarandig och jag hatar honom. Jag hatar honom så intensivt. Han väcker mig klockan sex på lördagarna och vill ha uppmärksamhet. Ja, kanske inte nu på vintern, då går han istället och lägger sig klockan fyra och börjar gapa när man kommer hem och vill laga middag. Och så blir han arg om man spolar i kranen när det är mörkt. Well excuuuse me! Mitt kök, morsaknullare! Jag vet inte vad jag ska göra med honom. Idag blev han väldigt upprörd när jag städade hans bur. Han fladdrade runt och gapade. Men städat blev det. Nu ser han chockad ut och sitter och bligar på mig mellan spjälorna, den jäveln. Han heter Henke, och han är en jävla douchebag.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Ge honom till Alve!

Steelwheels sa...

Inte vill jag att det stackars pojken ska behöva drabbas av Henkes dåliga personlighet. Istället tänker jag köpa honom en ny hona. Kanske redan idag. Jag tror att han helt enkelt är sexuellt frustrerad. Han har varit singel i ett halvår. Det är ju inte direkt så att han kan dra en repa på Kvarnen kvart i tre och dra hem någon Farsta-golddigger. Han sitter ju liksom där han sitter.

Anonym sa...

ingen fågel sätter sin zebrarandiga kostym i detta hus. no offence.

/ Nass