onsdag 5 november 2008

Guldet går till Norrping

Tävlingen är avgjord! Rätt hade naturligtvis Julia, som förstod att Wicket skulle bort. Hennes ewokhat får man kanske ha överseende med – jag tycker nog att ewokerna förtryckts värre än romerna på senare tid, vilket känns obefogat och omodernt i de tider vi i vilka vi nu lever.

Wicket ska bort av följande anledning: Han är den enda av de fem inte har eller har haft trassliga och/eller okonventionella familjeförhållanden. Eric Cartmans mamma är även hans pappa. Darth Vader uppstod genom att någon mörk Sith-herre manipulerade Kraften och på sätt impregnerade hans mamma. Han har också en taskig relation till sina barn, och bidrog ganska direkt till att hans fru dog i barnsäng. Demi Moore växte upp tillsammans med en styvfarsa som spöade både henne och hennes morsa tills han slutligen tog livet av sig. Hon lever idag tillsammans med Ashton Kutcher och har ett ganska underligt men nära förhållande till sina barns far, Bruce Willis. Woody Allen, slutligen, är gift med sin före detta frus dotter.


Wicket, däremot, växte upp i en fredlig by på skogsmånen Endor, i en högst heteronormativ kärnfamilj. Det verkar som det enda som verkligen var jobbigt i Wickets barndom var när han råkade ha sönder sin storebrollas pilbåge. Jävla mes. Inget som härdar direkt. Läs mer om Wicket här.

5 kommentarer:

Anonym sa...

vem e janne, ja e anonym

vem e julia e hon snygg?

hon gav ingen förklaring, nybörjartur

ja håller fast vid demi hon e även snyggast:)

Anonym sa...

Jag är grymt snygg och tycker visst att jag gav en förklaring - även om SW var lite skeptisk.

Vad vinner jag? Vinner jag en egen Wicket som kan sitta på min micro och plira klokt på mig?

Steelwheels sa...

Japp, alldeles riktigt - du vinner en egen Wicket. Vart ska jag skicka'n?

Anonym sa...

vad får jag som förlorade? dåli stil dude

Anonym sa...

Steelwheels, om du menart på riktigt så hittar inte jag din mejladress, så då kan du mejla mig på juliaskott kanelbulle gmail.com, så får du min adress och så piper jag upphetsat för att jag får en Wicket, för jag må vara en ryggradsmässig ewok-hatare men jag är framförallt en nörd.

WIKKIT!