onsdag 5 november 2008

Now I know I'm able to carry on

1870 stoppade Thomas Mundy Peterson ner en lapp i en låda och blev därmed den förste amerikanen med afrikanska rötter som röstade i ett val, i enlighet med det femtonde tillägg till den amerikanska konstitutionen som trädde i kraft i februari samma år. Han var republikan.

Och idag steg jag upp i ottan och slog på TV:n. Det tog mig gott och väl tio minuter innan jag förstod vad som hade hänt. Ytterligare tio minuter innan det hade sjunkit in. Och sedan slog jag på den här låten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är baske mig vackert. Både mina och Jens ögon tårades under hans segertal. Sicken retoriker!

/ Nasse

(nu lämnade jag en kommentar såhär som anonym bara för att jag måste ange en webbadress om jag vill lämna mitt namn. hade ingen sådan på lut.)