tisdag 23 september 2008

Adaptation

REDAKTÖREN: Varför har du inte skickat in något på tre månader?
JAG: Men jag har ju inte fått några uppdrag… Jag trodde du hatade min senaste krönika, och att det var därför du var så kort i tonen när vi sågs på Street. Så jag tänkte att du inte ville veta av mig längre.
REDAKTÖREN: …
JAG: Du måste förstå att jag främst drivs av skam och skuld.
REDAKTÖREN: …
JAG: Okej, vad vill du ha?
REDAKTÖREN: Ge mig tvåtusen tecken om lokaltrafiken.
JAG: Okej.
REDAKTÖREN: Om du har fler grejer att skicka, så gör det. Vi har ju suttit och väntat på att du ska höra av dig. Vi trodde bara att du hade stressigt på jobbet.
JAG: Jag har ju tusentals förslag! Jag skickar en sammanfattning. Förlåt det där jag sade om skam och skuld, jag håller på att tända av voltaren.
REDAKTÖREN: …
JAG: Men då skickar jag den där sammanfattningen då. Hej då.

4 kommentarer:

beardonaut sa...

Igen. Varför Malkovich?

Och cool med skrivuppdrag. Gjort mycket sånt?

Steelwheels sa...

Malkovich betyder att gå vilse i sitt eget huvud, eller att hamna i Charlie Kaufmanliknande situationer.

Skrivit rätt mycket för samma tidning i sex år. Kan berätta mer annan gång.

beardonaut sa...

Haha. Lysande definition.

Cool. Vi får styra en fika eller så framöver.

Steelwheels sa...

Vi ska absolut styra upp fika eller så!