onsdag 24 september 2008

MDDKDVTU?

”Men det där kan du väl träna upp?” är i likhet med ”Vad duktig du är!” en av mina favoritkommentarer. Båda yttras oftast i alla största välmening, men är så bisarra och avslöjar så mycket okunnighet att det mest av allt är roligt. Senast jag hörde ”Men det där kan du väl träna upp?” var i Lissabon när jag var tvungen klättra in i en turistbuss, eftersom det inte fanns någon lift. Jag förklarade för någon att jag inte har någon bålstabilitet, eftersom jag saknar de flesta viktiga muskelgrupper, då en kollega drämde till med ”MDDKDVTU”, som jag föredrar att kalla det. Jovisst, asshat, förlamning uppstår egentligen när man är för lat för att skaffa gymkort. Om jag bara orkade släpa mig iväg de till den där spinningklassen jag tänkt ta de senaste trettio åren så skulle jag väl kuta San Fransisco Marathon lagom till nästa år. Dumb motherfucker.

Inga kommentarer: