måndag 15 september 2008

Obregado, senhor!


Jag har varit på semester, och jag är tröttare idag än jag varit på väldigt, väldigt länge. Lissabon är stad som till stor del består av backar och kullersten, vilka är två av den rullstolsburnes största fiender. Jag fick åka en hel del taxi, men det var så jävla billigt att det nästan bara var roligt.

Saker som jag insett under den här resan:
1) Filindelningen på de lissabonska vägarna är något som man inte behöver respektera
2) Man kan, men bör inte, dricka två öl, ett glas vitt, fem caipirinhas och en sexa whisky inom loppet av två timmar
3) Det kostar sextio spänn att åka taxi två mil
4) Många av handikapptoaletterna står på piedestaler för att göra även tarmtömning till ett äventyr
5) Super Bock är även ett populärt ölmärke
6) Amazing Grace kan framföras på jazzflöjt mitt i natten, gärna ur högtalare placerade direkt utanför hotellrummet
7) Det finns ett stort antal fiskar på Oceaneria. Även psykiskt störda uttrar och pingviner som slåss med hajar
8) Jag är fortfarande rädd för sjöodjur
9) Man kan äta åtminstone tolv djurarter under en enda måltid
10) Sillisdunkar är omåttligt populärt
11) Fiskrestaurangernas lägstanivår är väldigt hög
12) Marizas nya skiva går åt som smör i solsken

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem min bereste vän!

beardonaut sa...

Räkna upp djurarterna.

Själv har jag upplevt en laptop-krasch. Tack Windows.