måndag 22 september 2008

"My kidneys, my kidneys, my kidneys! My poor kidneys!"

Jag har haft yrsel sedan förra fredagen. En kollega har sagt att det är för att han drämde till mig på käften när jag kom tillbaka till hotellet i Lissabon efter att ha druckit en liter sprit och var odräglig och ramlade av sängen, men nu börjar jag förstå vad anledningen egentligen är: Mitt långvariga voltaren(miss)bruk. Egentligen ska man ju bara köra voltaren i fem dagar, men jag har nog kört voltaren i en månad på grund av smärta både litet här och där. Jag glömde bort det. Jag läser sällan bipacksedlar. Så nu måste jag försöka tända av voltaren och undersöka vad jag måste göra nu. Förslag från mina kolleger:
1) Dialys i en månad.
2) Åka till samma klinik som Keith Richards och byta blod.
3) Ättestupan.

Medan vi grubblar vidare på det kan vi ju lyssna på The Amazing SWE, eftersom det faktiskt är höst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

what about yo liver?

Anonym sa...

men jestanes...läkarbesök någon? ta hand om dig människa annars bär jag hand på dig.

beardonaut sa...

Fy fan. Jag är själv riktig pillerfobiker. Vill helst inte äta alls. Så att, som nu, ha ätit först sex och senare sju Neurontin om dagen under 18 månader känns så där. Enligt neurologen ska det inte vara några risker för bieffekt, men man kan ju inte låta bli att undra.