torsdag 11 september 2008

Warum ist das Kind im Flüghafen?

Det värsta man kan säga till en rullstolsburen person? Jävla CP? Nej. Krympling? Nej. Det absolut värsta man kan säga till en person i rullstol är ”vad duktig du är!” I alla fall i vardagssituationer. Idag kom jag in på kontoret med min resväska i knäet, och en projektledare utbrister ”vad duktig du är som bär resväskan själv!” Hon är ganska ny. De kolleger som befann sig i närheten stelnade till. Att säga till mig att jag är duktig är som att säga till Marty McFly att han är feg. Folk trodde att jag skulle släppa lös den jävla vreden, men det hela slutade med att situationen desarmerades av en annan kollega som med babyröst jollrade: ”jaa, Steelwheels, du är så duktig, så duktig, du!”, varpå alla föll in: ”ja duktiga, duktiga Steelwheels!” Jag flinade och sade, ”Och så har jag knutit slipsen alldeles själv också”.

Anywho. Varit uppe sedan 5.30. Hällt över schampoo i små flaskor. Vikt skjortor oklanderligt. Jag har suited up. Avföringen är fast och fin. Nu kör vi kör vi!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi som inte fick följa med väntar ivrigt på blogginlägg från denna resa. Vi kan kalla oss nyfikna vänner av ordning.

Steelwheels sa...

Kära vän av ordning (jag vet vem du är)! Det kommer!

beardonaut sa...

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!...
Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.

Steelwheels sa...

** faller död till marken **