onsdag 4 april 2007

Fridas nattlampor

Det har varit en spännande dag för pressmeddelanden idag kan jag lova. TV4 stoltserar litet med att Carolina Gynning och Carina Berg ska piska upp folkmassorna som programledare för säsongens Idol, Kanal 5 går ut med ett antal spännande inköp, och hej, där kom en inbjudan till en pressvisning på Berns av TV4:s nya sitcomsatsning. Hejkomåhjälpmä. Rena Rama Rolf? En fyra för tre? Vi har inte glömt, TV4. Vi kommer aldrig att glömma.

Kul förresten att få Carolina Gynning upptryckt i fejan när man rödgråten stapplar ut från en misslyckad audition där man just blivit skrattad i ansiktet av en kvinna med en pärla mellan ögonen och två skalliga passiv-aggressiva män.

Kanal 5 har köpt in Friday Night Lights och Psych, och det är bara att gratulera. Canal+ har köpt in The Black Donnellys, och det ju litet kul, eftersom den serien är nerlagd. I likhet med Day Break, ett annat av Kanal 5:s inköp. Den serien fick dock något av ett (om än något rumphugget) slut, men The Black Donnellys slutade väl rätt tvärt, av vad jag har läst mig till.

En annan serie jag skulle avråda Sveriges inköpschefer ifrån är Jeff Goldblums Raines. Jag har bara sett två avsnitt, men skönjer redan en nedläggning på horisonten.

I Kanal 5:s pressrelease döper Tryckfelsnisse om den amerikanska fotbollsserien till ”Fridas Night Lights”. Det är litet roligt. Å andra sidan särskrev jag själv Roomservice alldeles nyss, så what goes around comes around.

Idag ska jag tvätta bilen och återuppta min gamla vana att köra runt, runt, runt i stan, helt utan mål. FM-sändaren var dock inget vidare.

Inga kommentarer: