tisdag 3 april 2007

Jag köpte även en pläd till soffan

Mitt motto har länge varit "Varför skjuta upp till imorgon det du kan slingra dig ur idag", vilket naturligtvis föranlett till mycket dumheter. Idag var dock en dag jag blev av med många saker som jag tänkt göra under lång, lång tid.

1) Besiktigat bilen. Uppskjutet: 1 månad. Vaknade upp imorse och tänkte, "nej, idag ska jag besiktiga bilen". Bokade direkt på bilbesiktningens hemsida och fick tid i Sätra 16.40.
2) Kollat upp jordfelet på bilen. Uppskjutet: 9 månader. Mitt bakljus och min färddator har krånglat under en lång tid. Har tid på verkstaden torsdag kl. 8.00. Dyrt, men helt klart värt det.
3) Inköp av FM-sändare till iPoden. Uppskjutet: 13 månader. Äntligen kan jag lyssna på min iPod under resorna till landet.
4) Inköp av Rockstars "Table Tennis" till Xbox 360. Uppskjutet: 5 månader. Nu är det pingis som gäller hela kvällen för mig.

På något sätt känner jag mig fri.

Inga kommentarer: