fredag 23 mars 2007

Att komma till byrån ska vara som en schlager

Jag sitter och läppjar på en Starporamen och har just tidsrapporterat. Jag och en vän och kollega ska gå och äta litet kött innan helgens Lostathon påbörjas. Få i mig en immande pitcher och ett rejält stycke ko...

MSN:ar med en gammal kompis som jag springer in i titt som tätt, han sitter förmodligen just nu bara femtio meter från byrån och är trött och urlakad efter att ha gått live med en portal som han är insyltad i. Vi pratar om att fly staden, nu när alla tycks få barn på löpande band.

Jag möttes av allmänt jubel när jag klev in på byrån runt halv fyra, och ett stort skitätarleende spreds snabbt över mina läppar. Värmen här. Människorna. Godiset, chipsen och ölen. Snart är jag tillbaka. Bara fyra-fem veckor kvar nu. Pratade just med projektledaren vars kund jag ska ta över i april. Vi satte upp möte nästa vecka. Jag känner mig verkligen mer än redo att kasta mig huvudstupa in i deadlinehetsen igen.

Fråga mig igen runt midsommar om hur jävla kul det är. Förmodligen kommer jag inte kunna svara, eftersom min hjärna kommer att vara stekt.

Inga kommentarer: