torsdag 29 mars 2007

Grattis Hagsätra!

Det är enligt säkra källor ett obestridligt faktum att så många som 89.000 människor, kanske fler, är bosatta i Hagsätra. Nya rön pekar även på att så få som 1.500 människor är bosatta i Bromma med omnejd, Äppelviken inkluderat. Skrämmande siffor, men enligt vissa helt korrekta.

Träffade SL i stan efter jobbet. Hon hade gått från S:t Eriksplan till Sergels torg med en tiokilos ryggsäck som ett annat beväringshjon, och hade nu ont i ryggen. Vi var båda trötta och hungriga och beslöt oss för att avbryta aktivitet och istället ha sällskap hem på tunnelbanan. Vi kikade runt litet på rean på Åhléns och jag gjorde ett halvhjärtat försök att spontanhandlöa DVD-boxar, men något inom mig satte stopp. Något utom mig också; SL avrådde.

Vi for hemåt, och det var där de häpnadsväckande sifforna som redovisades ovan dryftades. Vi tog farväl på Skanstull, och jag gick och handlade Varulvsvalsen. I bokhandeln stod två bloggare vars bloggar jag slaviskt följer, mycket på grund av att de båda skriver insiktsfulla vardagsbetraktelser och mycket på grund av att det blivit en vana. På ett sätt känns det litet som om jag känner dem, men det gör jag ju inte, och det finns ju inte en janne att jag skulle gå fram till dem och börja snacka. Sådant är litet flagg på. Jag ser dem då och då, vi bor rätt nära varandra.

Nu är det nytt Lost, nytt Life on Mars och nytt The Riches som gäller innan jag måste gå och lägga mig och sedan vakna upp och börja om på nytt. En öl på byrån ska väl hinnas med också.

I helgen ska jag fan skriva något meningsfullt här. Kanske något dräpande om Brett Andersons (förmodligen ofrivilligt) jätteroliga nya soloskiva.

Inga kommentarer: