torsdag 22 mars 2007

Och så har jag två lånat två säsonger av "Vänner" av honom

Dagen inleds med ett sms från en kär gammal vän: "So your sister looks asian. Good 1". Jag vet inte riktigt vad det ska betyda, men uppenbarligen har vännen läst min blogg och sedan inte instämt i påståendet att min syster ser asiatisk ut. För när han säger "good one" menar han väl det sarkastiskt? Som när man drar ett dåligt skämt eller yppar ett helt vansinnigt påstående? Eller så vet han inte hur man använder "good one", helt enkelt.

Det här är förresten samme vän som sms:ade mig detta häromdagen: "Redheads are whores". Utan vidare förklaring.

Gud välsigne den lille rackaren. Även om vi lever diametralt olika liv och tycks ha vitt skilda värderingar, prioteringar och världsbild (till exempel håller jag inte med i påståendet att rödhåriga är horor) är han min vän - på gott och ont.

Inga kommentarer: