torsdag 29 mars 2007

Nu kan jag börja krocka bäst jag vill

Har gjort en sådan där svettig pappagrej igen. Bytt bilförsäkrtingsbolag. Förmodligen har jag blivit ripped off, men så kan det vara. Dryga 900 pix i månaden ska jag betala, vilket kan anses dyrt, men med tanke på min skadehistorik och att jag är bosatt kring några av de stökigaste korsningarna i Sverige (Ringvägen/Götgatan, Ringvägen/Hornsgatan) så är det inte så konstigt.

Bil i innerstad är f ö så jävla onödigt. Å andra sidan kan det vara skönt att bara cruisa runt på söndagar. När jag var runt tjugo brukade jag ibland bara köra runt runt i stan; jag upplevde det som ett sätt att rensa huvudet på. Idag gör jag sådant mycket sällan, dels på grund av att det är väldigt dyrt, dels på grund av att miljön förstörs och att jag bidrar till bullernivån.

Har man bil är det lätt att slentrianköra till Uppsala eller Norrköping, och använda bilen i ärenden som man egentligen lika gärna kan uträtta till fots. Om man har bil luras man ofta in i fällan att åka till IKEA och spontanhandla, och sådana infall ska förstås kväsas.

Inga kommentarer: