onsdag 21 mars 2007

Och så blir det djur till middag

Utan att någon som helst kom och försökte hindra mig spatserade jag helt sonika in hos min videonasare och köpte Lost säsong 2. Jag stod och velade ett tag, men sedan övertygade jag mig om att det a) var price performance - 17 timmar underhållning för 400 bagis, liksom, b) skulle se snyggt i hyllan bredvid säsong 1, och c) var mig väl värt en dag som denna.

Eftertankens kranka blekhet följde.

Schibsted har tagit över utgivningen av svenska Spider-Man efter Egmont märkte jag idag. Den är nu 52 sidor tjock, istället för 100, och ska utkomma med 12 nummer om året, istället för sex, eller fyra eller vad det nu var förut. Skönt att bli av med den där gneten som gav ut Spider-Man från en hydda i skogen, han som alltid skrev bittra kommentarer i marginalerna om hur han fick taskiga insändarbrev och krävde att man skickade med porto om man ville ha svar tillbaka. Rent instinktivt tror jag att Schibsted kan hantera sina kunder snäppet bättre.

Inga kommentarer: