fredag 30 januari 2009

"Batmanuel never makes it fast. That is unless the husband is in, y'know...anyway."


Domänen www.nestorcarbonell.com är av någon outgrundlig anledning till salu. 1750 dollar kostar den. Den kan det vara värt. Jag skulle bygga olika sektioner som avspeglade de många milstolparna i Nestor Cabronells karriär. Vem kan glömma Luis i Suddenly Susan, hans fantastiska straight man till David Stricklands nervöse Todd? Hans lakoniska porträtt av den hemsnickrade superhjälten Batmanuel i den allt för kortlivade TV-versionen av The Tick (kom igen, Suddenly Susan fick fyra säsongen, The Tick fick nio avsnitt!). På grund av Batmanuel fick jag svårt att koncentrera mig under hans scener The Dark Knight, där han spelade borgmästare. Muttrade för mig själv, ”Kom igen, Batmanuel, du kan lita på honom – det är ju Batman!”

Idén till att köpa domänen som bär hans namn kom idag på lunchen, när jag såg det senaste avsnittet av Lost, där han som bekant spelar den mystiske (och eventuellt odödlige) Richard Alpert. Det finns teorier om att Richard Alpert faktiskt är ett förkroppsligande av ön, och det är en intressant, och i stort sett helt ogrundad, teori.

Övriga features på www.nestorcarbonell.com skulle naturligtvis vara ett rikt bildgalleri på hans guyliner-ögon, kanske en intervju med Carbonell själv och, om jag kan övertala honom om att göra sidan officiell, en personlig hälsning till honom. Det skulle givetvis finnas ett forum också, där Richard Alperts egentliga roll på ön kan stötas och blötas av människor världen om. Jag vet att det finns ett uppdämt behov av detta – hans diskussionsforum på IMDb har formligen exploderat det senaste året.
Leker också med tanken att göra en klippdockeapplikation, där man kan klä Nestor Carbonell i både mans- och kvinnokläder, smycka honom med accessoarer eller tatuera honom. Därefter ska man kunna exporrtera resultatet och klistra in det mot valfri bakgrund. Nestor Carbonell iklädd frack och ballerinaklänning på Times Square? Det behöver inte längre vara en dröm!

1 kommentar:

mistlur sa...

hahaha!
"batmanuel saved those ladies three times that night, if you know what i mean.."