lördag 10 januari 2009

Till alla de som tycker jag är rolig

Det finns ett antal människor där ute som tycker att jag är jätterolig. Här kommer ett avslöjande. Det är för att jag snor andras skämt. Ofta.

Till exempel. Idag anmärkte farsan på att mamma hade tryckt i sig en hel burk pepparkakor på egen hand. Jag sade:

Har du ingen botten?! Ingen självdisciplin?! Är du ett barn? Ett barn kan trycka i sig hur mycket som helst. Har du någonsin hört ett barn säga; "nej tack, jag tror faktiskt det får räcka med hallonbakelser för min del."

Det tyckte mamma var jätteroligt. Det vet jag, för hon sade; "du är så rolig".

Egentligen tycker mamma att Dylan Moran är rolig. Men det erkände jag inte. Jag tog åt mig äran i alla fall. Att stjäla ett skratt är som att bli dyrkad.

1 kommentar:

De sa...

Hehe, fantastiskt. Och Dylan Moran är ypperlig att stjäla från.