lördag 17 januari 2009

Hungern

Fan ingen frulle. Om man skulle dra ner till ICA och tjacka något smarrigt bröd, kanske pain chocolat och en tub baconost? Och samtidigt hämta ut det nya parkeringstillståndet på paketutlämningen? Fan, om man skulle passa på att gå på systemet också, så har man det ur världen. Eller kan man gå på systemet klockan tio på morgonen? Det är bäst man ser prydlig ut så de inte tror att man ämnar halsa i sig vinaren i trappuppgången bredvid. Men vafan, det är klart man kan gå dit så fort de öppnar, nu blev jag sådär jävla småborgerligt ängslig på exakt det sätt som jag ju vanligtvis hatar; jag måste ha lågt blodsocker. Kanske jag borde halsa i mig den vinaren i trappuppgången bredvid bara för att visa de jävlarna att jag inte bryr mig. Vi kör på det. In i duschen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur blääv det med vinar'n?
vi ska snart åka hem till olle ty han fyllde 22 år igår och ställer idag till med kalas för de närmast sörjande. jag hälsar från dig. vad ska den göra i helgen?

Steelwheels sa...

Ni har väl redan hunnit iväg, kan jag tänka mig, men framför gärna mina gratulationer och smäda honom från mig.

Jag spatserade iväg runt tolv, åt en stödkorv utanför systemet, och sedan var det inte mer med det. Vinet inhandlades, sedan promenad i askylan. Ost och bröd på S-hallarna. Sedan hem. Nu skriva krönika till tidningen. Sedan dricka vin och skriva mer.

Imorgon SL med mamma, troligtvis. Vi får ses snart. Hälsa de dina.