söndag 18 januari 2009

Ted, your problem is all you do is think, think, think. I'm teaching you how to do, do, do.


Som en överraskningspresent fick jag idag The Bro Code av min vän MS. Den är skriven av Barney Stinson, och innehåller hans egna tips och råd hur vänner ska förhålla sig till varandra. Man kan säga att det är en uppställning av 150 lättföljda regler. Det är väldigt grabbigt, men med glimten. Barney påpekar att även kvinnor kan vara Bros. Om man vet vem Barney Stinson är det förlåtligt om man tror att alla dessa regler handlar om hur man får till det med brudar - långt ifrån (även om många av dem är det)! Barney tar upp allt från hur man bör bete sig på toaletten (Article 53: Even in a drought, a Bro flushes twice), på restauranger, i bilkö, jobb (Article 75: A Bro automatically enhances another Bro's job description when introducing him to a chick). Rätt mycket sex och samlevnad (Article 77: A Bro doesn't cuddle).

Man kan säga att boken är som Sex and The City, fast folk kommer inte ta den på lika stort allvar.

Kanske ingenting att leva efter, särskilt inte av mig och mina Bros. Men vi satt och skrattade gott åt detta över våra koppar varm choklad med vispgrädde och färgglada marshmallows, det kan jag säga!

Jag vet inte heller vad the Bro Code säger om Bros som ger varandra överraskningspresenter.

4 kommentarer:

Veronica sa...

Faaan hade varit en perfekt julklapp! Oh well får väl köpa den till nån iaf =) (så att jag får läsa den)

Anonym sa...

Om jag säger legen, hope you're not lactose intolerant because the second part of this word is DAIRY, får jag spö då?

Steelwheels sa...

Veronica: Alla behöver den här boken. Alla!

Julia: Nej, det är okej. Jag vill snarare att du upprepar det som ett mantra.

beardonaut sa...

Ser ju ut som fantastisk litteratur måste jag säga.