torsdag 29 januari 2009

There is no hope in modern life

So yeah. Det löste sig med Springsteen till slut. Det tog faktiskt mer eller mindre sjutton år att få biljetter. Inte till just det här tillfället, men det är nog runt sjutton år sedan jag ville honom live första gången, och misslyckades. Att få Morrisseybiljetter var dock något jag mer eller mindre räknat med; det har aldrig varit några problem. Så juni ser ut att bli en bra månad.

Att försöka gräva fram en aktuell setlista till Springsteen finns det ingen poäng med, den ändras från konsert till konsert. Vad kan man misstänka att Moz bjuder på då? Jao, de flesta av låtarna på Years of Refusal kommer funka live, så det blir nog en del av den varan. Kommer nog stå och pumpa med näven till ”Sorry doesn’t help”.

Polaren JD ringde igår när jag låg och fes i soffan framför Close Encounters of the Third Kind, och sade att han inte hade plats för sin Blu-Rayspelare nu när han flyttat ihop med sin tjej (jag ser det hela som en symbolhandling). Skulle jag vara sugen på att långlåna den? Den tog exakt en tiondels sekund för den rönnbärspolitik jag fört runt hela det här Blu-Raydebaklet att rinna ur mig. Jag kan inte säga hur många gånger jag suttit och fladdrat med rödvinsglaset och raljerat kring Blu-Ray, sagt grejer som att om tre år kommer vi alla sitta och dra ner HD-filmer rakt ner i ögonloberna och så vidare, men nu vattnas det i munnen på mig. Första åtgärd blir förmodligen att hyra The Dark Knight, Transformers, Sweeney Todd eller något annat ögongodis och bara låta det sköljas över mig.

Inga kommentarer: