fredag 11 maj 2007

Att irritera sig på




Kul att Berghs tar fasta vid sin beryktade självgodhet och gör en grej av det nu när nyutexaminerade kreatörer ska ställa ut sina alster vid den årliga vernissagen. Man har gjort inbjudan i form av ett samlaralbum, som typ med hockeybildsalbum fast med kreatörer, och skickat med en klistermärkeskarta med 16 bilder på. De övriga får man byta till sig eller samla ihop. Idén är kopplingen mellan person och brand. Litet spexigt. Litet kul. Och samtidigt litet drygt. Jag tror jag ska gå.

Hur är handikappanpassningen på Berghs? Är det inte en fet jävla trappa i foajén?

I övrigt: Jag drar till landet i eftermiddag. Hade tänkt hänga i Enskede med katten i helgen, men vaknade med något som kan ha varit panikångest och började tänka på ängarna utanför huset och hästarna i hagen, och kände att jag bara var tvungen att åka bort en stund.

På senare tid har det har blivit litet för mycket av:
1) Guitar Hero II. När jag köpte spelet fick jag traggla mig igenom även de enklaste låtarna till blandat, ofta trestjärnigt, resultat. Ett par veckor senare nailar jag över 130.000 poäng på Allman Brothers Bands "Jessica", som kanske är den svåraste låten, och klarar Iron Maidens "The Trooper" med en uttråkad gäspning. Förvisso på Easy, men jag räknar med att bli bättre. Mina delvis förlamade fingrar har visat sig vara ett mindre hinder än vad jag från början fruktade.
2) Battlestar Galactica. Svårt att hålla ett brinnande maratonintresse vid liv. Blir faktiskt litet tjatigt i längden med Dr. Baltars psykomonologer med den imaginära cylonen.
3) Ligga i soffan och pilla sig i naveln.
4) Jobb som överlappar fritidsintresse. När ett fritidsintresse plötsligt blir jobb blir man litet desillusionerad. Kanske går det över. Kanske inte.

På senare tid har det blivit för litet av:
1) Pjäs. Jag har en stadigt bra idé för en pjäs som jag verkligen vill utveckla, men hittills har det inte blivit mycket. Till stor del beror det på punkt 1, 2 och 3 i ovanstående lista.
2) Populärmusik. Har inte lyssnat in mig på riktigt på de skivor jag köpt under den senaste tiden. Tänkte åtgärda detta samtidigt som punkt 1 i den här listan.
3) Litteratur. Slarvläst ett par romaner den senaste veckan, men känner att jag behöver lugn och ro och komma bort från Xbox för att kunna goffa i mig någon skön text.
4) Bilkörning. Det blir tunnelbana till jobbet numera. Därför ser jag fram emot att säga hej till de sörmländska småvägarna.

Inga kommentarer: