måndag 28 maj 2007

Mardrömmen fortsätter

Ringer SL för att höra hur det är med henne efter att hennes Powerbook helt oförhappandes kraschat under eftermiddagen, och hon säger att det är rätt dåligt och att hon dessutom drömt tre mardrömmar. Hon redogör sedan för dessa, och de var verkligen vidriga. Jag säger att jag också drömt mardrömmar, och hon ber mig berätta. Det gör jag. Jag kan inte hålla mig för skratt, utan måste avbryta mig vid ett flertal tillfällen. Jag vet inte om det egentligen är så roligt att drömma om att ha ihjäl vare sig revyskådespelerskor eller allvarligt sårade reptiler, men hela är så absurt att jag inte kan behärska mig. SL säger med eftertryck att hon blir orolig.

Jag googlar Laila Westersund. Det visar sig att hon kommer från samma trakter som SL. SL säger: "Kanske var Laila Westersund bara en representation av mig. Kanske är det egentligen mig du vill strypa." Jag säger: "Men varför skulle jag vilja det?"

Sedan pratar vi om betydligt roligare saker. T ex om att boka tid för service på hennes katt, födelsedagsmiddagar och presenter.

SL tror att jag i hemlighet älskar Laila Westersund och kommer bli hennes stalker. Det tror jag inte. Det hoppas jag inte. Hon bor på Kanarieöarna, och dit är det ju långt.

Inga kommentarer: