måndag 28 maj 2007

Terapi?


Natten till måndag drömmer jag att jag är tvungen att döda Laila Westersund, eftersom hon är en cylon. Vi tillbringar kvällen på ett tåg, jag och Laila, och vi dricker likör ur små glas. Hela tiden tänker jag på hur jag ska gå tillväga med dådet. Laila sitter tillbakalutad i en plyschsoffa och skrattar. Plötsligt sluter jag händerna runt hennes hals och stryper henne. Hon dör snabbt.

Min mamma dyker upp och hjälper mig linda in Lailas lik i en duk och vi slänger henne från tåget. Hon dråsar ner för banvallen, ner i ett dike, försvinner. Mamma lovar ta på sig skulden för Lailas död.

Kort därefter blir jag anfallen av en liten alligator, som saknar tre ben. Det blöder ymnigt från stumparna. Jag slår den i huvudet med olika tillhyggen, det känns stumt och gummiaktigt. Alligatorn vägrar till en början att dö, men när dess huvud efter en lång stund krossas vaknar jag.

Jag blir så skärrad av den här drömmen att jag blir tvungen att ligga kvar i sängen ett bra tag innan jag kan samla kraft nog att stappla ut i köket och sätta på kaffe.

Inga kommentarer: