tisdag 29 maj 2007

Gunga mig, Torsten

SL och MS fyller år. Ett sällskap på sex personer möts upp på Marie Laveau för drinkar och mat. Det är en praktiskt taget allt igenom trevlig tillställning. SL berättar historien om den tyska sång hon skrev och blev tvingad att framföra inför en publik bestående av 200 tyskar i gymnasiet. Texten handlade om Torsten, som sparade ihop pengar för att köpa en porsche. Det är en väldigt rolig historia, i alla fall om SL berättar den.

Jag och SL har grälat en stor del av dagen. Det kändes skönt och bra. Vi borde gräla mer.

3 kommentarer:

Sofi@ sa...

vännen!

jag var fast i hålet väldigt länge idag (trodde att det var helt kört, och att hålet skulle komma att bli ett tillstånd), men det är jag inte längre, och det är bara tack vare att jag nu skrattat så mycket åt dig! :)

Sofi@ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Steelwheels sa...

Men vännen! Varför hålet? Vi får höras snart så får du berätta...