måndag 9 mars 2009

Goin' on a year now I ain't had nothin' twixt my nethers weren't run on batteries!

Jag går upp tidigt för att läsa nyheterna, och upptäcker att Nathan Fillions nya TV-serie Castle drar igång i USA ikväll. Den har fått dålig förhandskritik, men jag kommer åtminstone följa den i de tio avsnitt som spelats in. Bättre dålig Fillion än ingen Fillion alls. Fillions förra serie Drive kraschade ju häromåret, och risken finns ju att Castle leder till att jag blir ytterligare ett steg närmare att vara Fillion-apologist snarare än ett Fillion-fan. Det rapporteras också att Morena Baccarin, som spelade med Fillion i Firefly och Serenity, har axlat Jane Badlers mantel och ska spela ledarödlan i nyinspelningen av V. Jojo.

I fredags damp mitt nya exemplar av Firefly ner i brevlådan - var tvungen att beställa ett nytt eftersom min Region 1-kopia vägrade fungera. Imorse slog jag över från avsnittet "Our Mrs Reynolds" till VH1, och där de av någon anledning spelar Marillions "Kayleigh". Det är ett klart och tydligt Firefly-tema på min dag. Jag tänker; "någon jävel måste ha gjort ett bildspel av Fireflys Kaylee till tonerna av den här låten och lagt upp på Youtube". Och mycket riktigt.



Av detta lär jag mig två saker:
1) Oavsett hur nördig man tror man är finns det alltid någon annan som är nördigare.
2) Om jag varit femton 1984 skulle jag ha älskat Marillion.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å Firefly. När jag lagat/bytt ut min externa hårddisk ska jag se om/absolut-inte-ladda-ner.

Anonym sa...

i över 15 år har jag känt en konstig sorg/saknad över att inte ha varit femton år 1984. Det går aldrig över.